- Niet op voorraad

HCC ACHTER VARIOPOELIE
Bij HCC Clubstore staan we graag dicht bij onze klanten en luisteren wij altijd aandachtig naar hun noden.
Daarom hebben we het initiatief genomen om deze achter variopoelie te reproduceren en lichtjes door te ontwikkelen.
We hebben dit gedaan naar het oorspronkelijke ontwerp van de originele achter variopoelie met gaten, die Honda vanaf +/- 1982 standaard op de vario-matic monteerde. En met tips van een aantal bekende en zeer actieve Camino fanaten.
We hebben de tips gecombineerd met onze eigen inzichten om uiteindelijk tot het huidige resultaat te komen.
De HCC achter variopoelie is zowel toepasbaar op een originele setup als op licht tot pittig gekietelde setups
De poelie wordt geleverd met een standaard drukveer en is torsion control voorbereid.
Aangezien niet elke setup baat heeft bij een torsion controler set, bieden wij deze optioneel, als los setje aan tegen een kleine meerprijs.
U kan voor deze optie kiezen door het keuzevakje te verzetten vooraleer U besteld.
De belangrijkste verschillen met de originele achterpoelie met gaten zijn:
- De diameter van de poelie is gemaximaliseerd naar 116 mm, dat is 10 mm groter dan de originele poelie.
Dit heeft als voordeel dat er een groter verzet mogelijk is bij de het vertrek en de V-riem minder zal slijten omdat hij tussen de poeliehelften ligt.
- De spiebanen die beide delen van de poelie bij elkaar houden werden 3 mm verlengt
Dit heeft als voordeel dat de poeliehelften maximaal kunnen openen en de V-riem tot volledig onderaan op de as kan zakken.
Zodat er meer topsnelheid kan behaald worden. Uiteraard zal dit enkel kunnen bereikt worden met voldoende PKtjes aan boord van je bolide.
- De huls die ervoor zorgt dat het smeervet van de poelie netjes op zijn plaats blijft zitten werd aan de voet voorzien van een klein geultje.
Dit heeft als voordeel dat er in het geultje kleine kogellagerballetjes kunnen gelegd worden die dienst doen als torsion controller.
- De schroefdraad om de poelie te demonteren werd aanzienlijk verbeterd.
Dit heeft als voordeel dat poelietrekker goed past en de poelie heel eenvoudig te demonteren is met de daarvoor geschikte poelietrekker.
De HCC achterpoelie is dus eenvoudig te demonteren met de originele Honda koppelingstrekker of de 1:1 replica koppelingstrekker zoals illustratief staat afgebeeld bij de foto's van dit product. Heeft U nog geen koppelingstrekker? Klik dan HIER om onze 1:1 replica trekker te ontdekken.
Goed om te weten:
De poelie wordt geleverd met een borgmoer en sluitring M8, we raden aan deze te gebruiken bij de montage van de poelie.
Tevens leveren wij bij de poelie een rubber rondsel, wij adviseren om deze achter de achterste zijkap button te plaatsen.
Op die manier raakt de poelie zeker de binnenkant van de kap niet. Het plaatsen van de rubber rondsel heeft geen enkel nadelig effect op plaatsen van de zijkap.
OPGELET: Het verder modificeren / tunen van dit onderdeel is voor risico van de klant. De garantie vervalt als de poelie gemodificeerd wordt.
Je bent misschien ook geïnteresseerd in